Hoop (doet wandelen)

21 december 2020 - Zeist, Nederland

beste volgers,

zoals jullie weten hebben we onze voetreis naar Rome in maart moeten afbreken vanwege de corona-crisis. Wij hopen de tocht toch nog op enig moment te kunnen afmaken. Wanneer dat zal zijn hangt uiteraard af van een aantal zaken. Hoe ontwikkelt de situatie rondom het virus zich? Wanneer kunnen we gevaccineerd worden? Hoe zal het gaan met reisrestricties, niet alleen in Nederland, maar ook in Duitsland, Oostenrijk en Italië? Hoe valt een en ander met onze werkgevers te regelen? En ook willen we de zomerhitte in Italië vermijden. Kortom, nog genoeg onzekere factoren, maar de wil en het verlangen om weer op stap te gaan zijn er.

Tijdens de lock down-periode hebben we onze wandelconditie gelukkig goed op peil kunnen houden. Met wandelingen van 20 km kent de wijde omgeving van Zeist nu weinig geheimen meer, maar we zijn heel wat opmerkelijke plekken tegengekomen. En we waren ook in de gelukkige omstandigheid dat we begin september nog kort in Noord-Beieren van een wandel—nazomer hebben kunnen genieten (veilig vanuit een ons vertrouwde vakantiewoning).

20201220_150429

gele trilzwam, Zeister bossen 20-12-2020

We hebben intussen onze tijd gebruikt om de te lopen route nog eens goed na te kijken aan de hand van nieuw kaartmateriaal en hebben enkele knelpunten kunnen verbeteren. Hierdoor is de route naar ons idee nog mooier en veiliger geworden.

Als het gaat, hopen we in 2021 weer op pad te gaan naar Rome, uiteraard ijs, weder en andere zaken dienende. Gezien de randvoorwaarden zoals we die nu kennen zal het vertrek rond 1 april moeten zijn (anders is het bij aankomst in Rome te heet), of anders rond half juli.

Zoals het er nu naar uitziet, hebben beide mogelijkheden hun uitdagingen. Voor vertrek rond 1 april is het maar de vraag of vaccinatie vóór die tijd lukt, en of er reisbeperkingen vanuit de diverse overheden zijn, dan wel sluiting van overnachtingmogelijkheden. Bij vertrek half juli lopen we enig risico op overvolle accommodaties omdat velen hun vakanties uit zullen stellen tot de nazomer of vroege najaar.

We houden jullie uiteraard op de hoogte wanneer we weer “los” kunnen gaan, en zullen jullie dan ook weer met plezier berichten over onze belevenissen via dit weblog.

Rest ons iedereen nog beperkte maar toch zinvolle kerstdagen toe te wensen, en een hoopvol 2021!

Christine en Jelle Kaastra

1. Martha:
    21 december 2020
    Hoop voor jullie dat de wens mag uitkomen en wij weer mee mogen genieten van jullie mooie verhalen.
  2. Henk van Amerongen:
    21 december 2020
    Hoopvolle en positieve voornemens. Ook voor jullie goede en gezegende kerstdagen gewenst Ank&Henk
  3. Karin Beemster:
    21 december 2020
    Dankjulliewel. Ik hoop van harte met jullie mee. Dan kan ik mijn fietstocht naar Santiago de Compostello misschien afmaken!
    Ik wens jullie ook gezegende kerstdagen en goed Nieuwjaar. Ik zie uit naar jullie reisverslagen
    Hartelijke groet
    Karin Beemster
  4. Wilem van Maren:
    21 december 2020
    Met veel interesse kijk ik uit naar het vervolg van jullie reisdrang. Ik wens jullie veel voorpret bij de voorbereiding en succes straks bij de uitvoering van de plannen. Daarom hierbij mijn beste wensen voor een voorspoedig 2021. Ik hoop dat het jaar wordt wat jullie wensen. Ook goede kerstdagen toegewenst.
  5. Ina:
    21 december 2020
    Dank voor jullie reis verslag al is dat ook vanuit Zeist, en we hopen met jullie dat het allemaal door kan gaan. We wensen jullie ook gezegende feestdagen en een gezond nieuwjaar.
  6. Willem Burggraaf:
    21 december 2020
    Goed om even weer wat van jullie te lezen. Wat een dilemma om te kiezen tussen die 2 data, zeker als dat met de werkgever ook besproken moet worden. Ik neem aan dat jullie verder gaan daar waar jullie gestopt zijn.
    Goede feestdagen toegewenst .
    Gr Willem Paula
  7. Rick en Ria Visser:
    21 december 2020
    Jullie ook alle goeds en Gods zegen voor de feestdagen en 2021! We zijn benieuwd naar het vervolg van jullie wandelplannen. We wensen jullie vast veel voorpret toe!
  8. Rick en Ria Visser:
  9. Marcel van de Krol:
    21 december 2020
    Hallo, ik hoop dat het in 2021 doorgaat en dat jullie werkgevers meewerken om tegelijkertijd vakantie te kunnen opnemen. Ik hoor wel wanneer jullie vertrekken.
  10. Ineke Barendregt:
    21 december 2020
    Fijn om van jullie hernieuwde reisplannen te horen. Ik ben benieuwd welke vertrekdatum het gaat worden. Veel wijsheid, maar ook plezier gewenst bij die afweging. Leuk om via jullie reisblog mee te "wandelen" en een beetje jullie reis te kunnen meebeleven. Goed vooruitzicht.
    Ik wens jullie ook Gezegende Kerstdagen en een gezond en vooral Hoopvol 2021 toe.
  11. Wijnand en Anneke:
    21 december 2020
    Het zou geweldig zijn als die plannen doorgang konden vinden !! We gaan het zien en wachten af !!

Wijnand en Anneke
  12. Geurt en Edith:
    21 december 2020
    Hoop doet Leven, beste mensen. En positief denken, juist in deze tijd, is belangrijk.
  13. Wijnand en Anneke:
    23 december 2020
    Hoop doet inderdaad wandelen; eigenlijk wandelen we het hele jaar door al; met God; en dan komen we ook al een hoop tegen, dat geeft glans/ondersteuning etc. en daardoor wordt wanneer jullie naar Rome wandelen het wandelen ook weer mooier.

Wijnand en Anneke
  14. Joop en Wil Feil:
    23 december 2020
    Heel fijn dat jullie weer plannen gaan maken en als het doorgaat reizen we graag mee. Het zal
    dan voor Europa een goed teken zijn. Heel goede feestdagen en groeten van Wil en Joop
  15. Jan en Adri Bos:
    28 december 2020
    Wij wensen jullie straks weer een mooie reis toe . Want hij werd wel heel naar afgebroken.
    Wij gaan dan weer genieten van jullie verslag en reizen een beetje met jullie mee.
    Goede jaarwisseling gewenst.
  16. Hennie Enting-Kuper:
    1 januari 2021
    Dag Jelle en Christine, vandaag maakten wij de eerste wandeling in het nieuwe jaar 2021. Daarbij werden we herinnerd aan jullie plannen. We wensen jullie een goed jaar 2021 waarin het zal gaan lukken om Rome te bereiken. Graag zullen we dan weer meegenieten via jullie reisverslagen. Hartelijke groeten uit Assen.
  17. Anita Beenen:
    2 januari 2021
    Hopelijk kunnen jullie de reis vervolgen dit jaar. We zien uit naar de verhalen. Voor jullie een mooi 2021 gewenst! Hartelijke groet, Roland en Anita
  18. P.Cinjee:
    28 januari 2021
    WEL wat laat maar wil jullie toch heel veel succes wensen met jullie voornemens om deze tocht weer aan te vangen is te hopen dat het door kan gaan veel geluk,Hartelijke groet.