Waarom deze naam van ons weblog?

27 februari 2020 - Zeist, Nederland

Om het thuisfront op de hoogte te houden van onze vorderingen en belevenissen, leek het ons goed om een weblog bij te houden. Na enig zoekwerk kwamen we bij reislogger.nl uit. Voor onze buitenlandse collega’s heeft die site ook een handige automatische vertaalknop met Google Translate. Maar nu moesten we nog een passende naam voor ons weblog vinden.

Zoals we gisteren al aangaven, volgen we een relatief vlakke route naar Rome. We lopen dus vooral vlak. Dat inspireerde ons tot de naam van ons weblog: vlaklopers. Het woord vlakloper is vrij onbekend. Het wordt gebruikt voor ongelijkmatig afgesleten wielen van treinen, die dan een kaboem geluid maken.

PNG-afbeelding

Wellicht zien onze schoenen er na afloop van de reis ook wel zo uit.  Tot morgen!

1. Liesbeth:
    27 februari 2020
    Ik hoop voor jullie dat de trein(en) op de terugweg geen vlaklopers zijn. Wellicht kunnen jullie uit voorzorg twee paar oorbeschermers 🙉 🙉meenemen.
  2. Bets H.:
    Wat leuk dat we zelfs van jullie voorbereidingen en overwegingen vooraf nu al mee kunnen genieten. Een mooie tocht gewenst!
  3. Johan Boogaard:
    28 februari 2020
    Hebben jullie maar 1 paar schoen mee p.p
    Ik mag maar 1000 km lopen op mijn wandelschoenen en dan weer nieuwe zolen
  4. Paul:
    28 februari 2020
    Wat een leuke introducties voor jullie reis!
  5. Mieke en Pietie:
    29 februari 2020
    Wat leuk om dit te lezen! Dank voor het mee laten leven. Durf en moed ontbreken bij jullie niet!
  6. Martha:
    1 maart 2020
    Een hele mooie voetreis toegewenst.
    Benieuwd naar jullie belevenissen.