Eindelijk vakantie!

Gelopen: 25,8 km

Totaal gelopen: 901 km

Nog te lopen: 1191 km

A69F65BE-1CA7-42A3-AD89-8FEEB36A83CC

Vandaag hebben we 10 km verder gelopen dan ons schema aangeeft. Volgens schema zouden we vandaag 15 km lopen en morgen 25 km. Dat kwam goed uit in verband met de beschikbare accommodaties. Maar vandaag zou het goed weer worden, en morgen wat minder, dus liepen we nu 26 km en morgen 14 km. De oplossing was simpel: net als eergisteren verder lopen dan het hotel, en met de trein een halte teruggaan.

Tijdens het ontbijt zagen we op straat nog een paar mensen met paraplu lopen, maar toen wij de straat opgingen was het droog. De bewolking zou gelijkelijk wegtrekken, en later op de middag was het zonnig en 18 graden, met een heel zwakke zuidenwind. Perfect wandelweer dus!

Memmingen is een bijzonder aardige stad om te bekijken. De meeste mensen scheuren hier langs op weg naar het zonnige zuiden, maar het loont beslist om hier eens te stoppen.

E6B27105-A232-4CFF-BAA3-7F7F0C436603
Hierboven een mooie oude erker. Hieronder de Kempter poort, waardoor we de stad verlieten.

506A36BB-E648-47BC-82BC-20E231E2F305

Nog twee kilometer verder langs de buitenwijken van Memmingen en je bent al op het platteland. Deze drie reeën trokken zich niets van ons aan.

AE5D094F-D085-4D6F-BE29-5ED8878CED5B

En dan opeens zijn ze er weer, de Alpen. Vijf dagen geleden zagen we ze voor het eerst, en nu pas opnieuw, nog steeds in de verte. Het was toen nog bewolkt en winderig, maar dat zou snel veranderen.

3F4C8017-C8ED-4ACD-9D16-333C283E2F7A

Deze knusse familie keek ons aandachtig aan: zo vaak zien ze blijkbaar niet wandelaars met een grote rugzak langskomen.

05FBF710-D83D-4E00-913B-5518726BE761

Voorbij het dorp Zell zijn een paar grote grindafgravingen. De bodem heeft men vol met zonnepanelen gelegd.

7C92707E-AA7B-49FF-983C-B89A6D5CB5F3

Een eindje verderop haalden we langzaam een wandelende vrouw in. We liepen een tijdje met haar op. Het gesprek kwam al snel op onze reis. Ze was onder de indruk van onze prestatie. Toen ze afsloeg, wenste ze ons Gods zegen toe.

Al snel waren we in Bad Grönenbach, zie de foto hieronder. Voor de Edeka waar we geluncht hadden keken we op ons gps-apparaat om te zien in welke richting we verder moesten. We hadden net gezien welke kant dat op was, of de vriendelijke dame van de Edeka-bakkerij vroeg waar we naartoe moesten. Zij stuurde ons precies de verkeerde, andere kant op. Het is dan altijd lastig om beleefd maar toch eigenwijs te blijven, maar wij kozen ons eigen spoor.

F8CE6FAF-2DBB-4732-8DEF-FD764352FA21

Na een paar kilometer kwamen we in Ziegelberg, dat op een heuvelrand naar het zuiden ligt, en zo een fantastisch uitzicht op de Alpen biedt. Hieronder een panoramafoto. Als je goed kijkt zie je aan de horizon de besneeuwde alpentoppen liggen.

BADE8B9C-5F79-4263-A1C5-C29578179192

De video van vandaag laat ook dit Panorama zien. Let ook op het geluid: naast het ruisen van de wind hoor je in het midden ook het zoemen van bijen, die op een vroegbloeiend boompje met gele bloemen hun honing zochten. Wat wil je ook, met een buitentemperatuur van 18 graden en volop zon!

De foto hieronder toont het zicht op de Allgäuer Alpen, en de foto daaronder, die verder inzoomt, toont aan de rechterkant de top van de Grünten, voor fijnproevers heel goed herkenbaar. Deze berg kent Jelle en zijn broers en zussen al vele jaren, destijds een geliefd punt tijdens de vakanties van de familie in deze streek.

8D1B83A5-C9FE-4607-B586-0DEA6C251489

AB72D67B-81B6-4617-9E90-7758BDC8DC11

FA67BC6B-0481-4373-B65B-38C8114DF863
En hier is het allemaal om te doen: op een bank in de zon, met voor je het magnifieke uitzicht over de Alpen, achter het gezoem van bijen, omringd door de groene weiden van Allgäu, en even de ogen dicht doen, met herinneringen aan alle mooie dingen die we (hier) hebben meegemaakt. Na 40 dagen aaneen wandelen, eindelijk het ultieme vakantiegevoel. Het lijkt wel zomervakantie!

1. Rick en Ria Visser:
    13 maart 2023
    Beste vlaklopers, dat wordt een beetje afscheid nemen van het vlakke land! De komende twee tot drie weken dwars door de Alpen trekken, dat moet inderdaad een heerlijk vakantiegevoel opleveren. En als het weer dan een beetje mee blijft werken, zal het puur genieten zijn!
  2. Joke en Theun:
    13 maart 2023
    Wat een herinneringen komen weer boven:Sulzberg en later Moosbach…..
  3. Bets H.:
    13 maart 2023
    ''Eindelijk vakantie'' lees ik nadat jullie 901 km. gelopen hebben! Nou dat mag ook wel zo langzamerhand... Jullie hebben het inmiddels wel verdiend denk ik zo en jullie moeten nog 1191 km. De vierdaagse is er niets bij; ik heb groot respect voor jullie!
  4. Anna van Amerongen:
    13 maart 2023
    Echt bewondering dat jullie deze sportieve uitdaging zijn aangegaan en nu al bijna op de helft van de geplande km’s zitten! Met plezier bekijk ik jullie foto’s welke door het uitzicht op de bergen nu - naast de inspanning van het wandelen - een echt vakantie gevoel zullen geven en lees jullie verhalen!
    Gaat het goed met jullie benen en voetenwerk na zoveel km’s?
    Hartelijke groet Anna
  5. Johan Boogaard:
    14 maart 2023
    Goede morgen kanjers. Het schiet al op naar de 1000 km. Ook vandaag wens ik jullie weer een goede wandel dag. En weer hopelijk geen regen.
  6. Nico en Anneke:
    14 maart 2023
    Geweldig, op naar de helft van jullie tocht. Afgezien van jullie wandelprestaties, heb ik ook bewondering voor jullie discipline om iedere avond jullie verhaal te schrijven vergezeld van prachtige foto's.
    Iedere morgen na het ontbijt lezen we jullie verhaal. Veel gezelliger dan de krant. Veel wandelplezier!
  7. Joop en Wil Feil:
    14 maart 2023
    Gelukkig,de benen en de voeten doen het nog goed,daar moeten jullie het van hebben.Bovendien zijn
    jullie heel druk om alles wat je tegenkomt op te zoeken en verslag te schrijven voor ons.Super de super!!
    Groetjes uit Zeist Joop en Wil en succes met de aankomende bergetappe.