Wilt u een lift?

Gelopen: 17,7 km

Totaal gelopen: 1805 km

Nog te lopen: 335 km

2B3FFC87-3A6D-4F21-8C31-60A9B8744186

Vanmorgen hervatten we onze reis met eerst een paar kilometer langs de Arno. Na een half uur begon het te regenen, maar na een kwartier was de bui over. Een uur later zou dat zich herhalen. De rest van de dag verliep droog, met soms zelfs een beetje zon en niet al te warm.

In Levanella geven de richtingaanwijzers zelfs de richting naar de ruimte aan, zie dit bord. Of heeft het met dat andere bedrijf, Leonardo, te maken? Hier vlakbij staat ook een Space Outlet, maar die verkopen alleen schoenen en kleding….

2CD701E3-E38B-4807-A86F-9EDA6522D87B

Iets verderop bij een stroompje fourageerde deze witte reiger.

0EE7F8D5-DCCE-419C-BB7C-32E46842CE2B

In Levano kochten we onze lunch voor vandaag en voor morgen. Het is hier morgen Bevrijdingsdag en dan zijn veel winkels dicht.

Daarna begon een klim van 200 meter door het bos naar Montozzi, over een vrij brede maar rustige grindweg. Onderweg stopte er een auto die ons achterop kwam, met een moeder en kind er in. Ze vroeg ons heel vriendelijk of we een lift wilden. Heerlijk, die eerbied voor onze grijze haren! Maar toen we vertelden dat we op pelgrimstocht naar Rome zijn, begreep ze meteen dat wij niet mochten smokkelen. Voor ze doorreed, vertelde ze vol bewondering aan haar kind dat wij helemaal te voet naar Rome gingen.

Boven op de berg hadden we lunchpauze. Hier had het niet geregend, dus konden we in het gras zitten te eten.

Er bloeide hier ook weer van alles, zoals deze oranje bloem.

05D6116E-30D7-407C-8D98-3D7C00F972A7

Deze agave van twee meter hoog is natuurlijk afkomstig van het huis dat hier niet ver vanaf staat, maar doet het bijzonder goed in de vrije natuur.

D53B45D4-3B5D-438D-B8CD-670182382AFB
De omgeving is hier typisch Toscaans, met cypressen, maar ja, we zijn tenslotte ook in Toscane.

6957EC67-AF3D-4626-AE8F-03D7CD627C4E
En dit is de blik naar de andere kant, met op de achtergrond een olijvenboomgaard.

F3D5F496-CA5B-46BA-B5B0-8A304345E6C4

Iets verderop kwamen we langs een huis, waar een koor van acht keffende teckels ons verwelkomde. Een kilometer later waren ze nog niet van de opwinding bekomen.

We daalden nu af. Deze mooie vlinder zat op het pad.

326B7329-70F7-4F14-89C9-64E423BECACD

En deze lichtblauwe bloem groeide op het pad.

65642AEC-0BCA-4D3A-BBF5-FA1EA6A2E54E

We kwamen aan in het Agriturismo waar we overnachten. Het ligt buiten de bebouwing, dus we waren blij dat ze een eigen restaurant hebben dat geopend was. Daar hebben we zojuist heerlijk gegeten (en gedronken). Heerlijke, verfijnde Italiaanse gerechten, en weer eens wat anders dan pizza! De Chianti smaakte er heerlijk bij. Voor de goede orde: de fles was al aangebroken, dus elk één glas, want morgen staat er 28 kilometer op het programma en dan kunnen we geen zware benen gebruiken.

AFA61E2D-28AF-45F8-87EB-235AEDDDAA5B

1. Katrien Steenbrugge:
    24 april 2023
    Moed voor morgen!
  2. Johan Boogaard:
    25 april 2023
    En ook nu weer een hele goede morgen. En weer veel wandel plezier. Dank voor jullie mooie wandelverhasl.
  3. Annemarie Schets:
    25 april 2023
    Als jullie in Rome zijn kunnen jullie de fles leeg drinken, dat heb jullie dan ook wel verdient. Eigenlijk nu al, nog een goede wandeling met keffende honden en mooie bloemen.